Sťahovanie je bežnou súčasťou našich životov, kedy sa zvyčajne niečo staré končí a niečo nové začína. Často je sprevádzané rôznymi emóciami, ktoré jeho priebeh nemusia zrovna uľahčovať. Okrem toho je samotné sťahovanie predovšetkým a veľkom množstve práce a efektívnom balení. V tomto článku sa však nebudeme zameriavať na emočné vypätie, ale predvedieme si pár užitočných tipov a trikov na zjednodušenie sťahovania a jeho urýchlenie. Ako na to?

Tip číslo 1: Plánovanie

Ešte pred samotným začatím sťahovania, by ste mali mať naplánovaný jeho priebeh. Dokáže vám to neuveriteľne uľahčiť prácu a tiež budete pracovať systematickejšie. Ideálne je spísať si všetky úkony na papier. Rovnako si môžete spísať aj čo treba pobaliť, čo patrí kam a čím začnete. Pri tejto činnosti je plánovanie viac ako potrebné a môže vám neuveriteľne pomôcť. Vyhnete sa stresu a napätým situáciám, kedy na poslednú chvíľu zistíte, že ste na niečo zabudli.

Tip číslo 2: Každá pomoc je dobrá

Niektorí ľudia na sťahovanie využívajú služby konkrétnych firiem. Ide asi o najjednoduchší spôsob, pretože profesionáli odvedú svoju prácu rýchlo a dôkladne a vás to nebude stáť takmer žiadne vypätie fyzických, či psychických síl. Pokiaľ však nechcete míňať peniaze na sťahovákov, určite odporúčame zavolať si pomoc. Bude pre vás neuveriteľne oslobudzujúce, keď nebude všetko iba na vás a budete si môcť prácu s niekým rozdeliť. Určite teda neodmietajte pomoc, práve naopak oceňte ju a prijmite.

balenie a sťahovanie

Tip číslo 3: Zadovážte dosť úložného priestoru

Je nesmierne dôležité, aby ste mali veci do čoho baliť. Na toto treba myslieť už s dostatočným predstihom, aby ste neriešili na poslednú chvíľu, že nemáte veci do čoho odkladať. Môžete si z obchodu brať krabice zadarmo, prípadne si zhromaždiť veľké tašky a podobne. V súčasnosti existujú už produkty priamo na sťahovanie, ktoré vám prácu ešte uľahčia. Každopádne dostatok úložného priestoru je základom pre efektívne sťahovanie.

Tip číslo 4: Upratovanie vopred

Veľmi vám pri sťahovaní pomôže aj pokiaľ budete mať všetko upratané a nebudete sa zdržiavať ešte aj upratovaním a triedením veci. Určite si teda vopred dôkladne poupratujte šuflíky, prípadne vyhádžte veci, ktoré už nepotrebujete. Tiež je dobré vytriediť si oblečenie v skrini. Ušetríte si veľké množstvo práce a tiež sa zbavíte produktov, ktoré už reálne nevyužijete. Zároveň je v tomto bode dobré zriadiť si určitý priestor, kde budete zhromažďovať najdôležitejšie veci do nového bývania, ktoré potrebujete mať po ruke.

krabice na sťahovanie

Tip číslo 5: Označte krabice nálepkami

Krabice môžete označovať podľa jednotlivých miestností, vďaka čomu sa vám bude jednoducho vybaľovať. Takýto spôsob sťahovania je omnoho viac organizovaný a budete mať rovnako aj prehľad ohľadom obsahu krabice, aby sa nestalo, že niečo poškodíte. Snažte sa všetko baliť tak, aby nedošlo k žiadnym ujmám a všetko sa v poriadku previezlo do nového domova. Organizovanie vecí počas sťahovania sa môže niektorým ľuďom zdať ako strata času, ale práve naopak vám môže ušetriť veľké množstvo času pri vybaľovaní.

Koľkokrát ste sa už sťahovali? Aké sú vaše overené tipy na sťahovanie? Našli ste si nejaké nové, ktoré chcete vyskúšať? Podeľte sa o vaše skúsenosti a názory v komentároch pod článkom!